كافا الزّهران

Assalamualaikum w.b.t,

Alumni Zahrawan Club (AZC) telah mewujudkan blog Kafa Azzahrawan ini, bagi memberi informasi terkini / perkembangan isu semasa kepada semua ibu bapa dan pelajar.



KARNIVAL KAFA AZZAHRAWAN 2011
Please do Visit our temporary website : www.kafaazzahrawan.com
for download borang penyertaan pertandingan dan gerai2. TQ

December 06, 2010

MAJLIS AWAL MUHARRAM




6hb Disember 2010


Majlis sambutan awal muharram telah diadakan di Kafa Azzahrawan Bermula sebelum maghrib dan jamuan diadakan secara portluck dengan kerjasama ibu bapa dan pelajar kafa azzahrawan.

Memanfaatkan Awal Muharram
Kehadiran bulan Muharram tahun ini sebaiknya kita mengambil manfaat sebaik mungkin kerana bulan ini mempunyai banyak kelebihannya. Sebab itu terdapat golongan yang ghairah beramal dalam bulan ini. Namun terdapat beberapa perkara yang perlu diambil perhatian dalam beribadat dalam bulan ini. iaitu ;

  1. Melakukan Perubahan ke Arah Kebaikan
  2. Berpuasa Sunat
  3. Puasa Khas 1 Muharram dan Sembilan awal Muharram
  4. Memasak Bubur ‘Asyura
  5. Doa Awal Tahun
Kesimpulannya, kita hendaklah berhati-hati dalam mengamalkan sesuatu amalan agar amalan kita sentiasa menepati sunnah Rasulullah saw. Beramal dengan hadis palsu dan hadis yang tidak sahih mengakibatkan amalan kita tidak diterima oleh Allah SWT. Alangkah beruntungnya seseorang yang kembali ke akhirat dalam keadaan amalannya yang diterima oleh Allah SWT dan alangkah malangnya seseorang yang mengadap Allah SWT, tiba-tiba mendapati amalannya ditolak. Fikir-fikirkanlah….

-KAFA AZZAHRAWAN-

0 comments:

Berkongsi Cerita..